onsdag 4. februar 2009

Vennskapsteppe og Restegarnsteppe.

Blir ikke så mye å vise fram for tiden. Det er for det meste litt store prosjekt som jeg holder på med.

Dette er to prosjekt der jeg bruker kun restegarn. Den stripete bruker jeg smårester, mens det hvite oppå blir et teppe i kontestrikk. Holder på med første rad som blir hvit. Senere blir det mange ulike farger. Bruker kanskje en rekke nå og da med samme farge. Har startet opp en along inne på Norsk Strikkeforum som kalles Strikk restegarnsteppe sammen.

Disse vennskapslappene har jeg fått fra Kjer63. Tusen takk for nydelige lapper. Gleder meg til å montere det. Blir ikke før mars.
Ellers holder jeg på å strikke en garnkurv i kontestrikk. Har meldt meg på en kontestrikk along inne på Trådsnella. Den skal blir ferdig til 2. april. Jeg er nesten blitt hektet på å strikke kontestrikk. En morsom teknikk og så kan en bruke opp restegarn med det.


1 kommentar:

Anonym sa...

Resteteppe er slett ikke dumt. Ofte er det bare mindre rester igjen og de kan også brukes i et teppe. Ble litt inspirert til å fortsette på mitt eget som strikkes i dominostrikk.