fredag 22. august 2008

Decluttering/Ryddesjau.

I bloggen til Mrs. Darcy fant jeg dette ordet som betyr at en skal rydde opp. Har kopiert fra bloggen hennes:

Jeg har, og sikkert mange med meg, tatt vare på masse opp gjennom årene. Nå er tiden inne for å gjøre noe med alt dette. Kast, gi bort/selg eller redesigne en ting fra hjemmet ditt hver dag i ett år.Ingen regler. Ingen råd.Mindre rot - mer plass!

Jeg fant ut at det var det jeg holder på med i dag. Har fri unga mandag, onsdag og fredag så lenge jeg ikke får jobb, og de dagene har jeg tenkt å bruke til å få litt orden på huset. Jeg kommer nok ikke til å blogge hver dag, men når jeg gjør det så skal jeg blogge så lang jeg har kommet

Dag 1/365:

- Kasta en hel bunke med papir som har samlet seg over en tid.
- Lagt vekk en hel stabel aviser som også er samlet seg over tid.
- Flyttet en hel del bordfyll opp på loftet der det skal få en ny omgang med overblikk før jeg gjør
noe med det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Heisann. Innom med ei god helg helsing :)

LiseH sa...

Velkommen i klubben, og lykke til med declutteringen :)!
Jeg rydder og kaster, men rekker ikke blogge om det hver dag. Så nå blir det en del samleinnlegg framover, men jeg holder koken ;)!

Anonym sa...

Hallo. Ja, så har atter ei veke gått... No er det helg, og eg har planer om å sy litt, så skal eg hekle på teppet mitt. Ønsker deg ei fin helg :)
Klem fra Ronille