torsdag 3. desember 2009

Lapper og adventskalender.

Har strikket et par sokker til dokka til Karin etter et mønster som Marit inne på hobbyforum
har laga og lagt ut i sin adventskalender der inne. De skulle bli babysokker med nedbrett, men jeg kom ikke på at jeg skulle vrenge arbeidet før jeg hadde strikket hælene og da lot jeg det være. Igår la Marit ut mønster på et teppe som heter 10-maskersteppe og det er en grei teknikk. Dette blir en lapp til projoteppet. Kanskje jeg strikker et slikt teppe en gang i fremtiden?

Jeg har strikket flere lapper til lappeteppet inne på projo. Blir mer fornøyd nå når de blir like store. De små syr jeg sammen 4 og 4 så blir de like store som de store. Får brukt opp masse restegarn. Planen er å hente ned litt om gangen og strikke opp det før jeg henter noe nytt.


Jeg holder på å følge en adventskalender der mønsteret blir lagt ut litt om gangen hver dag fram til jul. Så langt henger jeg med. Hva det blir vet jeg ikke. Men jeg strikker i babyull og pinne nr 2,5. Så får tiden vise hva dette blir.



Ellers skal jeg oppdatere den andre BLOGGEN med et par sokker som jeg har heklet.

2 kommentarer:

marita sa...

jeg strikker også på den kalenderen. Umulig å si hva det skal bli, men sikkert noe fint. Spennende er det. God helg.

Sandra sa...

du holder på med masse spennende som vanlig. Det Projo-teppet gleder jeg emg virkelig til å se ferdig =) ha en fin førjulstid :)