torsdag 29. januar 2009

Vennskapsteppe 2008 og et par sokker.

Det blir å samle opp for å blogge flere ting samtidig. Her er vennskapslapp fra Blåbærtua. Tusen takk for nydelig lapp.

Og denne er fra mayayam. Nydelig den også. Tusen takk. Gleder meg til å montere.
Og her er et par sokker til min datter på 6 år. Ho er så stolte av "sommerfuglene" som er på de. De kommer ikke fram på bilde. Garn online. Disse begynte jeg med for lenge siden og så ble de lagt vekk. Fikk gjort de ferdig nå. Har meldt meg på ufo-/garnslankingalong inne på Hønsegården. Den er så fri at jeg klarer å henge med. Jeg bruker kun av lageret i år. Har ikke lov til å kjøpe garn uten at det trengs for å fullføre et proskjekt. Svart garn må jeg nok kjøpe til kanter rundt lappene/teppet jeg strikker.

Har også laget et par ting til, men det kan jeg ikke vise fram ennå siden det er med på det månedlige inne på Norsk Strikkeforum. Det får komme senere.
Ellers holder jeg på å montere teppe til Røde Kors. Gueng inne på trådsnella har samlet inn lapper som jeg skal hjelpe til å montere. Gueng har montert 4 tepper og jeg får til et par tepper av resterende lapper, og så blir det et babyteppe og et par luer/hals og kanskje et par sitteunderlag. Lappene hadde 10 ulike størrelser og masse tråder å feste. Vil si tusen takk til ho som festa trådene for meg. Men nå er jeg nesten ferdig med et teppe.
Jeg har ellers lært meg en ny teknikk - kontestrikk. En kjempeartig teknikk. Holder på med en oppvaskklut i den teknikken. Den blir fin tror jeg.
Da vil jeg ønske alle som stikker innom ei riktig fin helg.


3 kommentarer:

Jannickes Hjemmekos sa...

Hei
Så flink du er - sokkene var veldig søte; fine farger. Lykke til med montering av teppet. God helg til deg også. Jeg gleder meg til søndag; ny måned - nytt mønster. Ha det bra - hilsen Jannicke (Troja)

Anonym sa...

Heisann. Ute på min ukentlige bloggbesøksrunde. Ønsker deg ei fin helg :)

Anonym sa...

heisann =) Så kreativ du har vært :) For min del har det vært lite og ingen hobbyvirksomhet i januar.